آراس قربانی پور ،

۲۸  اردیبهشت ماه ساعت 8:10 دقیقه صبح  در اتاق عمل بیمارستان شفا کادر پزشکی اتاق عمل بجای اینکه زمینه آرامش روحی روانی را برای بیمار سقزی به نام « ا ع » که در اتاق انتظار بر روی تخت دراز کشیده بود فراهم نمایند زمان زیادی بدلیل جر و بحث پزشک متخصص بیهوشی « ر ض» با پزشک جراح ارتوپدی « م ح م » در عالم برزخ چشم انتظاری بیهوشی بود و هر لحظه به وی استرس و فشار روحی روانی مضاعفی وارد می شد.

 

 جای بسی تاسف است؛ پزشکی که اتیان سوگند بقراط را در کارنامه اعمال خود ثبت کرده است به صراحت و با صدای بلند اعلام میکرد مادامی که پزشک جراح عذرخواهی نکند مریض وی را بیهوش نخواهد کرد کاری بجای رسید رییس محترم بیمارستان شفا در اتاق انتظار به شهروند سقزی گفته بود: دکتر جراح خود را عوض کرده تا دکتر.... کف دست راست شما را عمل کند وگرنه دکتر بیهوشی اتاق عمل بدلیل جر و بحثی که با پزشک جراح داشته شما را بیهوش نخواهد کرد که با واکنش بیمار روبرو میشود بلاخره بعد از ساعت‌ها وارد اتاق عمل شده و پزشک متخصص بیهوشی به وی می گوید؛ ما سقزی ها غریبه پرست هستیم. 

 

 شهروندان و هموطنان گرامی لابد میدانید: اتیان سوگند نامه بقراط کجا؟؟ خودداری از ارائه خدمات پزشکی، بی مبالاتی، بی احتیاطی و ترک فعل متخصص بیهوشی بیمارستان شفا کجا؟

 

 در واقع باید اذعان داشت: جناب دکتر شما که لالایی بلد هستید چرا دق دل خودت را با بیهوش نکردن سر مریض سقزی خالی کردید و با  تهدید ها و حرف های رکیکی که نثار متخصص ارتوپدی نمودید علاوه بر اینکه وی را فراری دادید  بخش شیمی درمانی بیماران سرطانی  بیمارستان امام خمینی سقز که توسط خانم دکتر « م س ه » (همسر جراح ارتوپدی) راه‌اندازی شده بود را نیز به بستن دادید و این دو پزشک حاذق و صبور را با خاطره‌ای بد از این دیار فراری دادید.

 

 شهروندان سقزی لازم است بدانید: ویزیت بیماران ارتوپدی در درمانگاه تخصصی بیمارستان شفا ده هزار و هفتصد تومان بوده است

حقوق و دستمزد ماهیانه این پزشک در شبانه روز بر اساس ویزیت فقط ۲۰ نفر مراجعه کننده و بیمار به وی تعلق می‌گرفت در حالیکه وی  روزانه میانگین بین ۶۰ الی ۸۰ بیمار را با همان قیمت ده هزار و هفتصد تومان در درمانگاه ویزیت و معالجه میکرد بدون اینکه بابت ویزیت مازاد بیماران یک ریال دریافت نمایید.

 

برای این پزشک؛ مداوای قشر آسیب دیده سقزی، کم درآمد و بی بضاعت اهمیت بیشتری داشت نه ثروت اندوزی در مطب شخصی مثل سایر پزشکان

 

 شهروندان گرامی بهتر است بدانید: بخش شیمی درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان امام خمینی تعطیل و بسته شده بود. اما با آمدن خانم دکتر « م س ه » این بخش راه‌اندازی شد و بیماران سرطانی سقز، بانه حتی دیواندره و مریوان برای شیمی درمانی به اینجا مراجعه میکردند و راهی شهرهای سنندج، ارومیه، تبریز و....نمی گشتند واز  خطرات جاده‌ای در امان بودند و با کمترین تعرفه پزشکی فقط با ییست و هشت هزار تومان تحت مداوا قرار می گرفتند.

 

باید اذعان داشت: عملکرد این دو پزشک متخصص ( جراح ارتوپدی و متخصص ارولوژی شیمی درمانی) طی این ۵ ماه نشان از خدمت صادقانه احسان و نیکوکاری، دستگیری مستمندان و....بوده است و مانند تعدادی از پزشکان بفکر کسب صندلی ریاست بیمارستان، ریاست شبکه بهداشت و درمان، امتیاز و کسب پروانه درمانگاه تخصصی، پروانه داروخانه، پروانه آزمایشگاه و.... نبودند و جایگاه هیچکدام از همکاران پزشکی به واسطه حضور آنها در سقز به خطر نمی افتاد. همانگونه که خانم دکتر خسروپور مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با اینکه هر روز با ماشین دولتی و از جیب بیت‌المال رفت و برگشت به بوکان میرود هنوز بر مسند مانده است ؛ همچنانکه جایگاه دکتر عزیزی رییس بیمارستان شفا تکان نخورده و قریب ۱۴ سال است که رییس حراست شبکه بهداشت و درمان  شهرستان های سقز و بانه کماکان بر مسند صندلی نشسته است. 

 

 در پایان باید گفت: در آینده‌ای نه چندان دور معلوم خواهد گردید آیا هدف این پزشکان خدمت کردن به شهروندان سقزی است یا با لابی گری و ورود به مافیای پزشکی به قصد گرفتن امتیازات از سازمان نظام پزشکی و مشارکت بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران سقزی در راستای ایجاد درمانگاه تخصصی( در محدوده یا خارج از محدوده شهری ) هم بودند اشکالی ندارد بفکر ثروت اندوزی هستند و لاغیر.